ادان دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

ادان دامنه قابلیتی است که با آن میتوانید چندین سایت با دامنه های مجزا را در یک هاست به نمایش درآورید و مدیریت کنید به عنوان مثال شما سه سایت دارید موضوع یکی از سایت ها فروش لوازم آرایشی است، موضوع سایت دوم فروش لوازم ورزشی است و موضوع سایت سوم تان دانلود آهنگ است، هر کدام از این سه سایت شما یک دامنه مجزا دارند.

درحالت عادی شما باید برای هرکدام از سایت هایتان یک هاست مجزا تهیه کنید اما راه دومی هم وجود دارد شما میتوانید هاستی تهیه کنید که دارای دو ادان دامنه اضافه باشد در اینصورت میتوانید سه سایت خود را در یک هاست بالا بیاورید و مدیریتشان کنید شاید برای شما سوال باشد چرا سه سایت، دو ادان دامنه اضافه؟ زیرا هاستی که خریداری میکنید بطور پیشفرض میتوانید یک دامنه را به عنوان دامنه اصلی برایش تنظیم کنید و فقط باید دو ادان دامنه اضافه تهیه کنید تا بتوانید هر سه سایت را روی یک هاست مدیریت کنید.

به این نکته توجه داشته باشید زمانی که شما چند سایت را در یک هاست بالا می آورید، تمام منابع هاست تان به تعداد سایت هایی که دارید تقسیم می شود، این تقسیم منابع خودکار انجام می شود.

 

استفاده از این روش مزایا و معایبی دارد که در ادامه این مطلب به آنها نیز میپردازیم.

 

مزایا

شما میتوانید به جای خرید چند هاست برای سایت هایتان یک هاست با ادان دامنه های اضافه تهیه کنید در اینصورت هم در هزینه هایتان صرفه جویی میکنید و هم میتوانید سایت هایتان را به راحتی در یک هاست مدیریت کنید.

 

معایب

۱- اگر شما به عنوان مثال سه سایت داشته باشید و یکی از آن سه سایت منابع بالایی را مصرف کند دو سایت دیگر شما با اختلال، کندی و قطعی روبرو خواهند شد.

۲- در زمان بکاپگیری شما نمیتوانید از هر سایت تان بصورت مجزا تهیه کنید و بکاپگیری از سایت های شما بصورت کلی انجام می شود.

۳- اگر بعضی از تغییرات را روی هاست انجام دهید روی تمام سایت های شما اعمال می شود و گاهی نمیتوانید مشخص کنید چه تغییراتی روی کدام سایت انجام شود و روی کدام سایت انجام نشود.

۴- اگر در هاست تنظیمات اشتباهی را انجام دهید تمام سایت های شما با خطا و قطعی مواجه می شوند.

 

در پایان لازم به ذکر است هاستینگ بستلا شرایطی را فراهم کرده است که میتوانید برای سرویس هایی که ادان دامنه اضافه ندارند ادان دامنه اضافه تهیه کنید برای اطلاعات بیشتر میتوانید از مشاورین آنلاین بستلا راهنمایی دریافت کنید.

 

شاد و موفق باشید 🙂