آموزش تغییر دامنه و ریست هاست

در این مطلب دو آموزش را برای شما آماده کرده ایم باما همراه باشید تا نحوه ریست کردن هاست و تغییر دامنه هاست را یادبگیرید.

 

آموزش ریست هاست

همانطور که میدانید ریست هاست به معنی حذف تمام محتوای هاست است، با ریست کردن هاست سرویس شما به تنظیمات اولیه خود بازمی گردد، زمانی که هاست را تازه خریداری کرده بودید.

در گذشته برای ریست کردن هاست بایستی در بخش فنی تیکت بازمیکردید تا پشتیبانان فنی هاست شما را ریست کنند ولی با تلاش همکاران بخش فنی و مدیریت هاستینگ بستلا امکانی برای شما کاربران عزیز فراهم شده که میتوانید بدون ارسال تیکت سرویس خود را در کمترین زمان ممکن ریست کنید، برای ریست هاست خود فقط کافیست مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید.

 

۱- وارد ناحیه کاربری خود در سایت بستلا شوید.

۲- وارد بخش سرویس ها شوید.

۳- روی سرویس مدنظر خود کلیک کنید.

۴- در این صفحه روی دکمه (ریست هاست) کلیک کنید.

 

 

۵- در این صفحه روی دکمه ریست هاست کلیک کنید. (دقت داشته باشید با ریست هاست تمام محتوایی که در سرویس تان آپلود کردید حذف خواهند شد و امکان بازیابی فایل ها پس از ریست وجود نخواهد داشت)

 

 

۶- برای اطمینان بیشتر از کاری که میخواهید انجام دهید پنجره ای باز می شود و از شما برای آخرین بار سوال می شود که آیا از ریست هاست تان مطمئن هستید، با کلیک روی دکمه (منصرف شدم) هاست ریست نخواهد شد اما با کلیک روی دکمه (ریست هاست) سرویس شما ریست می شود.

 

 

۷- دقت داشته باشید بعد از کلیک روی دکمه (ریست هاست) منتظر بمانید تا پیام “ریست هاست با موفقیت انجام شد” برای شما به نمایش درآید (تا زمانی که این پیام را مشاهده نکردید صفحه را نبندید)

 

 

آموزش تغییر دامنه هاست

 

در گذشته برای تغییر دامنه هاست بایستی در بخش فنی تیکت بازمیکردید تا پشتیبانان فنی دامنه هاست تان را تغییر دهند ولی با تلاش همکاران بخش فنی و مدیریت هاستینگ بستلا امکانی برای شما کاربران عزیز فراهم شده که میتوانید بدون ارسال تیکت دامنه سرویس خود را تغییر دهید، برای تغییر دامنه هاست خود فقط کافیست مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید.

 

۱- وارد ناحیه کاربری خود در سایت بستلا شوید.

۲- وارد بخش سرویس ها شوید.

۳- روی سرویس مدنظر خود کلیک کنید.

۴- در این صفحه روی دکمه (تغییر دامنه) کلیک کنید.

 

 

۵- در کادری که مشاهده میکنید آدرس دامنه مدنظرتان را جهت جایگزینی با دامنه قبلی تایپ کنید و روی دکمه (تغییر دامنه) کلیک نمایید.

 

 

۶- برای اطمینان پنجره ای باز می شود که اگر روی دکمه (منصرف شدم) کلیک کنید دامنه سرویس شما تغییر نخواهد کرد و اگر روی دکمه (تغییر دامنه) کلیک کنید دامنه هاست شما تغییر میکند. (دقت داشته باشید با تغییر دامنه، هاست شما ریست خواهد شد ریست به این معنی است که تمام محتوایی که در هاست تان آپلود کردید حذف خواهد شد و قابل بازگردانی نخواهد بود اگر محتوایی در هاست تان دارید که نمیخواهید از بین برود، از آن بکاپ گرفته و دانلودش کنید)

 

 

۷- بعد از کلیک روی دکمه (تغییر دامنه) منتظر بمانید تا پیام “ریست هاست و تغییر دامنه با موفقیت انجام شد” را مشاهده کنید (تا زمانی که این پیام را مشاهده نکردید صفحه را نبندید)

 

 

شاد و موفق باشید 🙂