آموزش تبدیل http به https در وردپرس

در آموزش (تبدیل http به https بدون استفاده از کد و یا افزونه در سی پنل) برای شما توضیح دادیم که چگونه بدون استفاده از کد یا افزونه تمام لینک های http تان را ریدایرکت کنید به https آموزش قبلی برای تمام پروژه ها کاربرد داشت اما آموزشی که در ادامه مطالعه خواهید کرد مختص مدیریت محتوای وردپرس است و با نصب یک افزونه انجام می شود افزونه ای سبک مطمئن و حرفه ای باما همراه باشید.

 

برای تبدیل پروتکل http به https ابتدا…

 

۱- وارد پنل مدیریتی سایت وردپرس تان شده و وارد بخش (افزونه ها > افزودن) شوید.

 

 

۲- در کادر جستجو واژه (ssl) یا (SSL) را تایپ کرده و صبر کنید تا صفحه لود شود، در بین افزونه های لود شده افزونه ای به نام (SSL واقعاً ساده) وجود دارد این افزونه را نصب و فعال کنید.

 

 

۳- بعد از نصب و فعالسازی این افزونه پیغامی مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد روی دکمه (SSL را فعال کنید) کلیک کنید.

 

 

۴- سپس در صفحه باز شده قسمت تنظیمات دکمه (فعال کردن تغییر مسیر ۳۰۱ توسط htaccess) را به حالت فعال تغییر داده و روی دکمه (ذخیره) کلیک کنید.

 

 

کار به اتمام رسید و از این پس آدرس های سایت شما با پروتکل https باز خواهند شد.

 

به نکات زیر توجه کنید!

 

۱- اگر نصب افزونه را یاد ندارید (آموزش نصب افزونه در وردپرس) را مطالعه کنید.

۲- نام انگلیسی این افزونه (Really Simple SSL) است و اگر در جستجو پیدا نکردید لینک دانلود مستقیم این افزونه در سایت اصلی وردپرس (https://wordpress.org/plugins/really-simple-ssl) است

۳- بعد از انجام فرایند بالا ممکن است پیغام ها و اطلاعیه هایی را همان ابتدا دریافت کنید، این اطلاعیه ها را به راحتی رد کنید اگر کاربر حرفه ای نیستید.

 

شاد و موفق باشید 🙂