آموزش ارسال مدارک برای ایرنیک جهت احراز هویت و ثبت دامنه های ملی

با مطالعه این مطلب شما به راحتی میتونید مدارک درخواستی سامانه نیک رو براش ارسال کنید تا دامنه یا دامنه های خریداری شده تون ثبت و فعال بشه، باما همراه باشید.

 

زمانی که در ایرنیک عضو میشید و اقدام به ثبت و خرید دامنه میکنید یا زمانی که دامنه ای رو با آدرس حساسی میخواید ثبت کنید، سامانه ایرنیک دامنه شما رو بررسی میکنه و برای شما ایمیل میفرسته که تا مدارک هویتی و تعهدنامه برای ما ارسال نکنی دامنه ات رو ثبت و فعال نمیکنیم، اگر مدارک خواسته شده رو ۱ الی ۱۰ روز برای سامانه نیک ارسال نکنید، ایرنیک هزینه پرداختی شما رو برگشت میزنه و دامنه ای که قصد ثبت کردنش رو داشتید برای عموم افراد آزاد نمایش میده تا دیگران بتونن این دامنه رو ثبت و خریداری کنند.

 

نحوه ارسال مدارک برای ایرنیک جهت احراز هویت و ثبت دامنه های ملی

 

اگر دامنه ملی رو در روزهای اداری ثبت کردید اما بعد از گذشت ۲۴ ساعت فعال نشد، ایمیل تون رو بررسی کنید و ببینید ایمیلی مبنی بر درخواست مدارک از طرف سامانه ایرنیک دریافت کردید یا نه (پوشه اسپم ایمیل تون رو هم حتما بررسی کنید و اگر ایمیل رو دریافت کردید طبق آموزش زیر فرایند ارسال مدارک به سامانه نیک رو طی کنید.

 

شما باید از سه مورد زیر اسکن بگیرید و برای سامانه ایرنیک ارسال کنید (در این زمان دوربین گوشی های هوشمند بقدری دقیق و واضح عکس برداری میکنه که اگر به اسکنر هم دسترسی ندارید میتونید با گوشی هوشمندتون از سه مورد زیر عکس گرفته و برای سامانه ایرنیک ارسال کنید)

 

۱- شناسنامه

۲- کارت ملی

۳- تعهدنامه

 

تعهدنامه کجاست؟ زمانی که سامانه نیک برای شما ایمیل ارسال میکنه و ازتون مدرک میخواد، فایل پی دی افی (PDF) هم در همون ایمیل ضمیمه کرده شما باید این فایل رو دانلود کنید یک برگه آچار (A4) بردارید و هر چیزی در فایل پی دی اف نوشته بود رو داخل برگه با خودکار و خوش خط و خوانا بنویسید و جای خالی ها رو با اطلاعات خودتون پر کنید اگر برگه آچار (A4) نداشتید از یک برگه کاغذ معمولی هم میتونید استفاده کنید، کاغذ هم نداشتید مراجعه کنید کافی نت از تعهدنامه یک پرینت بگیرید و با دستخط خودتون تکمیلش کنید.

 

نمونه تعهدنامه ایمیل شده

 

 

در بخش اول نام و نام خانوادگی تون رو بنوبسید در بخش دوم شناسه نیک، در بخش سوم امضا کنید و در بخش چهارم تاریخی که تعهدنامه رو تکمیل کردید بنویسید (تاریخ کامل شمسی)

 

بعد از اسکن گرفتن یا عکس گرفتن از سه مدرک شناسنامه، تعهدنامه و کارت ملی مراحل زیر رو طی کنید.

 

۱- وارد سایت ایرنیک به آدرس nic.ir شده و از قسمت (مشخصه های شناسه) که در بالا سمت چپ قرار داره روی (ورود) کلیک کنید.

 

 

۲- با اطلاعات ورودی که بعد از عضویت در سامانه ایرنیک بدست آوردید وارد حساب کاربری خود در سایت ایرنیک بشید.

 

 

 

 

۳- بعد از وارد شدن له حساب کاربری در سایت ایرنیک از منوی بالایی سایت روی دکمه (ارسال مدارک) کلیک کنید.

 

 

۴- در این صفحه از قسمت (مدارک مربوط به امور دامنه) روی دکمه (تکمیل فرم و ارسال مدرک) کلیک کنید.

 

 

۵- در بخش اول (نام دامنه‌ها) آدرس دامنه ای که ثبت و خریداری کردید رو تایپ کنید. (اگر چند دامنه رو همزمان ثبت و خریداری کردید هر دامنه رو در یک خط جداگانه تایپ کنید)

 

 

۶- در بخش دوم (درخواست مرتبط با دامنه) گزینه (ثبت دامنه به طور کلی: تعهد کتبی، مدارک ثبتی، روزنامه رسمی، پروانه فعالیت. …) رو انتخاب کنید.

 

 

۷- در بخش سوم (فایل مدرک) روی دکمه های (Choose File) کلیک کنید و سه مدرک شناسنامه، تعهدنامه و کارت ملی رو که عکس یا اسکنش رو گرفتید انتخاب کنید، در آخرین مرحله تصویری رو که مشاهده میکنید در کادر وارد کرده و روی دکمه (ارسال مدرک) کلیک کنید.

 

 

توجه کنید!

 

۱- بعد از ارسال مدارک این مدارک با اطلاعاتی که در زمان عضویت در سامانه ایرنیک وارد کردید تطابق داده میشه و اگر مدارک ارسالی با اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام در ایرنیک وارد کردید یکی و شبیه هم نباشه، درخواست شما رد میشه و باید مجددا مدارک صحیحی رو آپلود کنید یا با پشتیبانی سامانه ایرنیک تماس بگیرید.

۲- فرمت مدارک ارسالی هم باید یکی از فرمت های (PNG، JPG، TIFF و PDF) باشه و حجم مدارک بیشتر از ۵ مگابایت نباشه.

۳- فرایند بررسی مدارک ۱ ساعت الی ۳ روز زمانبر هست.

 

شاد و موفق باشید 🙂