آموزش عضویت در سایت ایرنیک و ایجاد شناسه نیک

همونطور که درجریان هستید برای ثبت و خرید دامنه ملی ir باید اول در سایت ایرنیک عضو شده و شناسه ای برای خودتون ایجاد کنید، با شناسه نیک میتونید هر چندتا دامنه که دلتون میخواد ثبت و مدیریت کنید. در این آموش مرحله به مرحله پیش میریم تا به عنوان یک شخص حقیقی عضو سایت ایرنیک بشیم، باما همراه باشید تا نحوه عضویت و ساخت شناسه رو در سامانه نیک به شما آموزش بدیم.

 

نحوه عضویت در سایت ایرنیک و ایجاد شناسه نیک

 

برای عضویت در سایت ایرنیک ابتدا وارد آدرس nic.ir بشید.

 

۱- از بخش (مشخصه های شناسه) روی (ساختن شناسه کاربری) کلیک کنید.

 

 

۲- در مرحله اول (انتخاب نوع شناسه) از قسمت (شخص حقیقی) روی دکمه (تکمیل فرم و دریافت شناسه) کلیک کنید.

 

 

۳- در این صفحه تکمیل بخش هایی که با علامت ستاره (*) مشخص شده اند الزامی هستند.

 

 

در قسمت اول نام و نام خانوادگی رو انگلیسی تایپ کنید و در قسمت دوم نام و نام خانوادگی رو فارسی تایپ کنید.

 

 

در قسمت احراز هویت اگر ایرانی هستید فقط کادر (کد ملی) رو پر کنید در غیراینصورت پخش (گذرنامه) رو تکمیل کنید.

 

 

در بخش (نشانی پست الکترونیکی) کادر (پست الکترونیک) آدرس ایمیل تون رو وارد کنید، در کادر پرسش محرمانه سوالی بنویسید و در کادر پاسخ محرمانه پاسخی برای سوالتون بنویسید، در این بخش ایمیل، پرسش محرمانه و پاسخ محرمانه رو انگلیسی و با دقت تایپ کنید چون تا زمانی که زنده هستید برای خرید و مدیریت دامنه هاتون به این اطلاعات نیاز دارید.

برای مثال پرسش محرمانه رو به انگلیسی بنویسید (غذای مورد علاقه شما چیست) پاسخ محرمانه رو بنویسید (نوشابه با ماست) تا کسی نتونه حتی حدس بزنه 🙂

 

 

در قسمت (حریم خصوصی) رابط های مجاز رو روی (آزاد برای نمایندگان فروش) تنظیم کنید تا بتونید از هر سایت معتبری دامنه ir خریداری کنید، در آخر هم روی دکمه (بازنگری) کلیک کنید.

 

 

۴- در بخش (بازنگری و امضا) ابتدا قوانین و شرایط ساخت شناسه نیک رو مطالعه کنید، در کادر (نام کامل سازنده شناسه) نام و نام خانوادگی تون رو به زبان انگلیسی و کامل تایپ کنید، متن تصویری رو که مشاهده میکنید در کادر وارد کنید و روی دکمه (موافقم، دریافت شناسه) کلیک کنید.

 

در صفحه باز شده شناسه تون رو مشاهده میکنید برای فعالسازی شناسه ایمیلی براتون ارسال میشه، وارد ایمیل شده و به دقت مطالعه کنید، ایمیل حاوی شناسه ایرنیک + رمز ورود + لینک ورود به سامانه هست، روی لینک ورود کلیک کنید.

 

 

۵- در کادر اول شناسه نیک تون رو وارد کنید، در کادر دوم رمز ورود و در کادر سوم متن تصویری رو که مشاهده میکنید وارد کنید و روی دکمه (ورود) کلیک کنید.

 

 

۶- در این بخش شناسه نیک، پرسش محرمانه و آدرس ایمیل تون رو مشاهده میکنید، در کادر پاسخ محرمانه، پاسخی که برای سوالتون در فرایند عضویت تعیین کردید رو وارد کنید و در دو کادر بعدی رمزی جدید برای ورود به حساب کاربری نیک تون وارد کنید، دقت داشته باشید رمزی که در هر دو کادر وارد میکنید باید مثل هم باشه در آخر روی دکمه (نشاندن کدواژه) کلیک کنید.

 

به همین راحتی شما در سامانه نیک عضو شده و برای خودتون یک شناسه همیشگی ساختید.

 

شاد و موفق باشید 🙂