پارک دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

بطور خلاصه پارک دامنه امکانی را برای شما فراهم می آورد که سایت خود را با چندین دامنه متفاوت به نمایش بگذارید.

 

فرض کنید سایتی دارید به آدرس bestla.net سایت شما بزرگ و معتبر است و میخواهید پسوندهای دیگر دامنه تان را خریداری کنید و این کار را هم میکنید، دامنه های bestla.com , bestla.org , bestla.io , bestla.ir و… را خریداری میکنید و تمایل دارید بازدیدکنندگان شما هر کدام از این دامنه ها را در مرورگر جستجو کردند سایت شما نمایش داده شود.

با قابلیت پارک دامنه به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید. (یک سایت با چند دامنه) لینک آموزش پارک دامنه را انتهای همین مطلب برای شما قرار دادیم.

به این نکته دقت داشته باشید که لازم نیست حتما دامنه پارک شده شبیه دامنه اصلی شما باشد، میتوانید هر دامنه ای را که تمایل دارید در هاست خود پارک کنید به عنوان مثال آدرس سایت شما bestla.net است میتوانید دامنه ای با آدرس google.com را در هاست خود پارک کنید.

 

تفاوت پارک دامنه با ریدایرکت دامنه چیست؟

 

زمانی که دامنه ای را پارک میکنید و کاربر آن را در مرورگر وارد میکند سایت شما با همان آدرس دامنه پارک شده به نمایش درمی آید.

زمانی که دامنه پارک شده را به آدرس اصلی سایت تان ریدایرکت میکنید کاربر با وارد کردن دامنه پارک شده در مرورگر خود پس از چند ثانیه به آدرس اصلی سایت شما منتقل می شود با وارد شدن به لینک زیر میتوانید هم دامنه را پارک کنید و هم دامنه پارک شده را به آدرس دلخواه خود ریدایرکت نمایید.

 

آموزش پارک دامنه در هاست سی پنل

 

شاد و موفق باشید 🙂