ساب دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

بطور خلاصه ساب دامنه پیشوندی است از دامنه اصلی که میتواند هر کاراکتری از حروف و اعداد انگلیسی باشد.

 

به عنوان مثال آدرس دامنه شما bestla.net است اگر پیشوند dl را به آن اضافه کنید آدرس ساب دامنه شما dl.bestla.net خواهد بود، شما میتوانید پیشوند دلخواه خود را به عنوان ساب دامنه داشته باشید و محدودیتی از این بابت وجود ندارد، ساب دامنه حتی میتواند تک حرفی هم باشد مانند z.bestla.net

 

شما میتوانید ساب دامنه را در هاست اصلی خود ایجاد کنید یا با ساب دامنه هاست جدیدی خریداری کرده و آن را به هاست اصلی تان متصل کنید.

۱- اگر ساب دامنه را در هاست اصلی ایجاد کنید یک پوشه په نام ساب دامنه ای که ساختید در فایل منیجر هاست تان ایجاد می شود و میتوانید فایل های خود را در آن آپلود کرده و اجرا کنید.

۲- اگر با ساب دامنه هاستی مجزا خریداری کنید میتوانید هاست تان را به هاست اصلی متصل کرده و از آن استفاده کنید. (لینک آموزشش را در انتهای مطلب قرار دادیم)

 

برای مورد دوم مثالی میزنیم تا بهتر متوجه شوید.

فرض کنید شما یک سایت دانلود موزیک و ویدیو دارید، برای سایت خود یک هاست میزبانی وب تهیه میکنید که آدرسش bestla.net است، یک هاست دانلود هم برای محتوای دانلودی تان (موزیک و ویدیو) تهیه میکنید برای این که در هزینه ها صرفه جویی کنید به جای خرید یک دامنه جدید برای هاست دانلود از ساب دامنه استفاده میکنید و بعد از خرید هاست دانلود با ساب دامنه dl.bestla.net هاست دانلود را به هاست اصلی متصل میکنید.

 

آموزش اتصال هاست دانلود به هاست میزبانی وب از طریق ساب دامنه (برای مطالعه کلیک کنید)

آموزش ایجاد ساب دامنه در هاست سی پنل (برای مطالعه کلیک کنید)

 

شاد و موفق باشید 🙂