آموزش فعالسازی و غیرفعالسازی اکستنشن های php در هاست سی پنل

بعد از مطالعه این آموزش به راحتی و در کمترین زمان ممکن میتوانید اکستنشن های php هاست خود را فعال و یا غیرفعالسازی کنید، باما همراه باشید.

 

extension – اکستنشن – ماژول – مود – های php قابلیت هایی هستند که با آنها میتوانید فایل ها و یا کدگذاری های خاصی را در هاست خود اجرا کنید.

دو مثال ساده: تصور کنید اکستنشن ها نرم افزارهای کامپیوتری هستند و هاست کامپیوتر است

۱- ما میخواهیم یک فایل فشرده با پسوند rar را اکسترکت کنیم (از حالت فشرده خارج کنیم) ما برای اکسترکت فایل با فرمت rar باید نرم افزار rar را بر روی کامپیوتر خود نصب کنیم تا بتوانیم فایل خود را از حالت فشرده خارج کنیم.

۲- ما یک فایل pdf داریم میخواهیم این فایل را در کامپیوتر خود اجرا کنیم و محتوای داخلش را مشاهده نماییم، برای این کار باید نرم افزار pdf را در کامپیوتر خود نصب کنیم تا بتوانیم فایل pdf مان را در کامپیوتر اجرا کنیم

در سرویس های بستلا انواع اکستنشن ها بر روی سرور نصب شده اند اما بطور پیشفرض غیرفعال هستند و فقط مواردی درحالت فعال قرار دارند که مورد نیاز عموم افراد هستند، به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که هر نسخه از php دارای اکستنشن های خاصی است و امکان دارد در یک نسخه از php اکستنشن موردنظر شما وجود نداشته باشد در این صورت باید نسخه ی php خود را تغییر دهید و بررسی کنید که اکستنشن موردنظر در کدام نسخه ی php قابل فعالسازی است.

 

آموزش فعالسازی و غیرفعالسازی اکستنشن های php در هاست سی پنل

 

۱- وارد هاست سی پنل خود شوید و از بخش “Software” روی “Select PHP Version” کلیک کنید.

 

 

۲- از منوی بالا روی “Extensions” کلیک کنید.

 

 

۳- در این صفحه تیک هر اکستنشنی را بزنید فعال و تیک هر اکستنشنی را بردارید غیرفعال می شود، با کلیک روی دکمه (Reset to default) نیز تنظیمات به حالت قبل برمیگردد.

 

 

 

در فعال و غیرفعالسازی اکستنشن های php هاست خود دقت لازم را داشته باشید و فقط اکستنشن هایی را فعال کنید که به آنها نیاز دارید.

 

شاد و موفق باشید 🙂